۱۳۹۲ دی ۱۱, چهارشنبه

سر به مهر: چالش های دینداری در زمینه مدرن

دلم هوای دیدن فیلم و تئاتر کرده بود. رفتم سراغ فیلم ها. فصل سردی است برای فیلم ها. خیلی اکران داغی در کار نیست. از بین فیلم ها، رفتم سراغ "سر به مهر". به خاطر لیلا حاتمی. که خوب انتخاب میکند.
 
خوب بود. بالاتر از سطح توقعم. گرچه ظاهرن - حداقل در سینما آزادی و اکرانی که من بودم- از فیلم چندان راضی نبودند، اما من خوشم آمد. حتی میتوانم بگویم از فیلمهای خوبی بود که امسال دیده بودم.
 
بازی لیلا حاتمی خوب بود. و بقیه هم. دیالوگ ها هم غالباً طبیعی و سمباده خورده. و موقعیت ها قابل درک. موضوعش جذاب بود. دین، و شاید دقیق تر، تداوم دینداری، در زمینه ای مدرن و امروزی و سبک زندگی شهری و طبقه متوسطی. گیر و گوری در هماهنگ کردن چرخش در دینداری با نظام رابطه ها و ساختار منافع گذشته مان. سبک زندگی مجردی. دغدغه های ازدواج. به خصوص در دختران. تکنولوژی (از وبلاگ گرفته تا موبایل) به عنوان بخشی از زندگی امروز نسل جوان رو به میانسالی ایرانی. و تنهایی. دشواری انتخاب و نقد خویشتن.. اینها چیزهایی نیست که برای هیچکداممان غربیه باشد..
 
و همین است که "سر به مهر" را آشنا میکند.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر