۱۳۹۱ آذر ۱۷, جمعه

آگهی؟ آگاهی؟

 
 
عکس: آگهی تبلیغاتی- پل گیشا- آذر 91
 
اطراف دانشگاه های تهران و محل هایی مثل میدان انقلاب مدتهاست که پر شده است از چنین آگهی هایی. آگهی هایی که ظاهراً مبتنی بر "مشاوره" و "همیاری" برای نگارش مقالات آی.اس.آی است. اما در عمل میدانیم و میدانید که منظور از این کلمات چیست و عملاً در جامعه ای که حتی در بهترین دانشگاه هایش، تقلب تحصیلی و نگارش تز با پرداخت هزینه و کپی کاری تبدیل به هنجار شده است، این مؤسسات در حال انجام چه کاری هستند... برای من دانشجوی جامعه شناسی، این ها "آگهی" نیستند. تاولهای ناآگاهی و علائم بیماری یک جامعه هستند؛ علائمی که از خالی شدن کلمات و رفتارها از معنا خبر میدهند. جامعه ای که دچار فقر معنا شده است... حتی در حوزه هایی که قرار است به "آگاهی" بینجامند.. اینجاست که احساس میکنی افق ها هم دیگر آنچنان که باید روشن نیستند..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر