۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

که نقش جور و نشان ستم نخواهد ماند...

از زبان حضرت حافظ برای خواهرم سمیه توحیدلو و برادرم یاشار دارالشفایی:

"رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند
سحر کرشمه‌ی صبحم بشارتی خوش داد
که کس همیشه به گیتی دژم نخواهد ماند
سرود مجلس جمشید گفته‌اند این بود:
"بیار جام که دوران جم نخواهد ماند"
چه جای شکر و شکایت ز نقش نیک و بد است؟
چو بر صحیفه‌ی هستی رقم نخواهد ماند
من ار چه در نظر یار خاک راه شدم
رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند
چو پرده‌دار به شمشیر می‌زند همه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند
...
ز مهربانی جانان طمع مبُر حافظ
که نقش جور و نشان ستم نخواهد ماند"

۳ نظر:

  1. چه کسی خواهد من و تو ما نشویم؟
    خانه اش ویران و عمرش نیست باد

    پاسخحذف
  2. سئوالاتی درباره جامعه شناسی دارم لطفا ایمیل خود را به اینجانب ارسال نمائید

    پاسخحذف
  3. به آقا آرش عزیز:
    سلام
    من در خدمتم گرچه صلاحیت جواب دادن به سوالات جامعه‌شناختی رو به عنوان یه دانشجوی واقعن بیسواد ندارم
    MAHDI.SOLEIMANIEH@GMAIL.COM

    پاسخحذف